Przerwy robocze oraz dylatacje konstrukcyjne w obiektach tunelowych często wykazują nieszczelności. W niektórych przypadkach wystarcza oczyszczenie i ponowne wypełnienie szczeliny materiałem elastycznym. Najpierw wykonywana jest reprofilacja brzegów szczeliny dylatacyjnej przy użyciu zaprawy KÖSTER Sperrmortel. Brzegi dylatacji muszą być mocne, suche, czyste, bez zabrudzeń i śladów oleju. W dylatacji montowany jest okrągły profil polietylenowy, brzegi dylatacji są gruntowane preparatem KÖSTER FS Primer 2K, a po wyschnięciu gruntowania nakładana jest wodoszczelna masa dylatacyjna na bazie wielosiarczków KÖSTER Fugenspchtel FS-V.
W niektórych przypadkach dobrym rozwiązaniem jest odprowadzenie napierającej wody do instalacji kanalizacyjnej poniżej poziomu jezdni. Wtedy dylatacja zabezpieczana jest za pomocą taśmy dylatacyjnej KÖSTER Fugenband klejonej na kleju epoksydowym KÖSTER POX Kleber.